• Cafougnette

     

    >

    Cafougnette suit le convoi d'un enterrement. Un de ses amis vient le rejoindre et dit : 
    > > - Alors Cafougnette ! J'ai chu que t'femme cha n'allot pas tros fort ! Commint qu'all'va ? 
    > > Et Cafougnette, montrant le corbillard : 
    > > - Comme té vos... Tout duch'mint !  
    > > 
    Cafougnette rentre chez lui avec deux pneuds de voiture. Sa femme lui dit : 
    > > - T'es pas malate ! A quo qu'cha sert d'rapporter des pneus à l'mason ! In n'a même pas d'carette ! 
    > > - Et alors ? Ti t'as bin un soutien-gorche !!
       
    Cafougnette est victive d'un éboulement au fond de la mine : il est prisonnier dans une galerie avec un camarade. 
    > > - Té connos inne prière, ti ? 
    > > - Nan, j'n'in connos point ! 
    > > Cafougnette insiste : 
    > > - T'allos pas à l'égliche pou t'communion ? 
    > > - Nan ! 
    > > - Té n'vos pas qu'in va mourir ichi ! Faudrot faire quett'cosse ed'religieux, comme in fait à l'égliche ! 
    > > - J'ai inne idée... in va faire inne quête !
       
    Cafougnette marche dins'ch'désert in portant inne portière ed'carrette. I rinconte inne troupe ed'légionnaire qui li d'minde: 
    > > - Pourquoi avoir une portière si loin dans le désert ? 
    > > Cafougnette répond: 
    > > - Comme cha, quand j'ai caud, i'm'suffit ed'baicher ch'carreau pou avoir d'lair !
       
    Cafougnette travaille au fond de la mine. Il doit transporter sur le chantier des bois de soutènement. 
    > > Le porion l'interpelle : 
    > > - Hé là, ti ! Commint qu'cha s'fait qu'té portes seul'mint un bos à l'fos ? 
    > > Tes comarates, i n'in portent deux à chaque cop ! 
    > > - Ouais, mais eusses, i sont trop fates pour faire deux voïaches comme mi !
       
    Cafougnette est en train de sculter une statue de Sainte-Barbe. 
    > > Un de ses camarades d'approche et le regarde faire. - Ch'est du boulot, hein ! 
    > > - Mais nan, innochint, ch'est du quêne !
       
    C'est une institutrice qui est envoyée dans une école dans laquelle les enfants ont un langage patois prononcé. 
    > > L'institutrice commence : 
    > > - Bon, les enfants, vous allez me dire ce que vous avez eu comme cadeau de Noël. 
    > > Un premier enfant lève la main et dit : 
    > > - Mi, à Noël, j'ai eu inne poupée qui piche et qui cante 
    > > - On ne dit pas cela comme ça, dit l'institutrice. On dit : "Moi , à Noël, j'ai eu une poupée qui fait pipi et qui chante". 
    > > Un autre enfant lève la main et dit : 
    > > - Mi, à Noël, j'ai eu inne carette qui fonche à toute berzing 
    > > - On ne dit pas cela comme ça, dit l'institutrice. On dit : "Moi , à Noël, j'ai eu une voiture qui roule à toute allure". 
    > > Un troisième lève la main et dit: 
    > > - Mi, à Noël, j'ai eu in vélo 
    > > - C'est très bien, dit l'institutrice, et un beau ? 
    > > - Nin, in fer
    > > 
    > >

    On raconte des histoires drôles entre voisins et madame Cafougnette dit : 
    > > - Mi, o'z' avez bieau faire, quand in raconte des histoires, j'arrife jamais à les arténir ! 
    > > Un voisin affirme : 
    > > - Mi, j'sais pourquoi : cha rinte dins eun'orelle et ch'arsort par l'aute ! 
    > > Et Cafougnette rajoute : 
    > > - Ch'est parc'qu'y a rien intre deux pour les arténir ! 
    > >  

    Le petit Cafougnette discute avec un copain dans la cour de l'école. 
    > > - T'as d'mindé quoi, ti, à ch'Père Noël ? 
    > > - Mi, j'ai d'mindé un train électrique, et ti ? 
    > > - Mi, j'ai d'mindé des tampax ! 
    > > - Quo qu'ch'est qu'cha ? 
    > > - J'n'in sais rien ! Mais avec, té peux faire du vélo, du bidet, de l'gym et pis nager à l'piscine ! 
    > >  

    Cafougnette discute au bistrot : 
    > > - Mi, je m'rappelle d'min catéchime avec monsieur l'curé ! 
    > > El'premier jour, Diu i a fait el'Terre 
    > > El'deuxième, i a fait ches montagnes et l'mer 
    > > El'trosième, i a fait ches fleurs et ches fruits 
    > > El'quatrième, i a fait ches bêtes 
    > > El'chinquième, i a fait ch'l'homme 
    > > Ch'est seul'mint l'sixième jour qu'i a fait l'femme ! 
    > > Ch'est là qu'in vot qu'i étot vraimint mate !

     

    Cafougnette se rend au commissariat et déclare : 
    > > - Monsieur l'commissaire, em'femme all' a disparu ! 
    > > - Depuis combien de temps ? 
    > > - Cha va bétôt faire un an ! 
    > > - Et c'est seulement maintenant que vous venez signaler sa disparition ? 
    > > - Bin, j'osos pas l'croire !

     

    Cafougnette rencontre un camarade. 
    > > - Cha va, Cafougnette ? 
    > > - Bof ! J'ai interré m'belle-mère el'semaine passée ! 
    > > - Ah bon ! Quo qu'all' avot ? 
    > > - Pas grand cosse ! Chinq caïelles, inne tape, inne gard'robe et pis gramint ed'fouffes !

     

    Madame Cafougnette vient d'avoir son permis. Elle s'engage à contre-sens sur l'autoroute. 
    > > - Mais i sont maboules ed'rouler si vite ! Et i n'savent pas rouler à droite, binde ed-niqu'doules ! 
    > > Finalement, elle se fait intercepter par la police. 
    > > - ej'm'in doutos qu'j'allos vous vir ! I m'faijottent tertous des appels ed'phares !

     

    Cafougnette rencontre un camarade. 
    > > - Alors Cafougnette, t'as trouvé d'l'ouvrache ? 
    > > - Ouais, mais ch'est terripe ! Faut s'léver à quatre heures ! Faut déchinde à six chints mètes ! Faut ouvrer al caleur ! Faut supporter ch'porion qui est toudis sus tin dos ! T'as vingt minutes pour minger ! T'as pas l'drot ed't'arrêter ! Et quand qu't'armontes, t'es tellmint mate que té t'laiches querre comme inne mouque jusqu'à c'que ch'revel i sonne à tros heures du matin ! 
    > > - Mais ch'est terripe ed'l'ouvrache parel ! Et té fais cha ed'pis quand ? 
    > > - Ed'pis... d'main matin !

     

    Madame Cafougnette va chez le médecin toutes les semaines . 
    > > - Docteur, j'cros qu'min coeur i bat trop vite ! Docteur, j'cros qu'mes boïaux i sont loïés ! Docteur, j'cros que j'vas pas passer l'hiver ! 
    > > A chaque fois, le médecin la rassure. Puis il ne la voit plus pendant six mois. 
    > > Un jour, elle réapparaît dans son cabinet. 
    > > -Ah ! Ch'a fait longtimps que je ne vous avais pas vue ! 
    > > - J'n'ai pas pu v'nir ! J'ai été malate !!

     

    Cafougnette demande au médecin : 
    > > - Alors Docteur ? Vos croyez que j'dos m'faire opérer ? 
    > > - Ouais, mais ch'est pas grafe ! Ch'n'est qu'inne tiote opération ! 
    > > - Ouais, mais ch'est toudis imbêtint ! 
    > > - Acoutez ! Chi vous voulez, vous n'avez qu'à printe un deuxième avis médical ! 
    > > - Ch'est cha ! J'arviens d'main Docteur !!

     

    Cafougnette s'est perdu dans les bois. Il voit une petit cabane et il frappe à la porte : 
    > > - Y'a quéqu'un ? 
    > > - Ouais ! répond un enfant. 
    > > - Tin père i est là ? 
    > > - Nan ! I est parti y'a un quart d'heure ! 
    > > - Et t'mère, all'est là ? 
    > > - Nan, all'est partie d'ichi au momint qu'j'arrivos ! 
    > > - Mais que famille ! O'n'êtes jamais insempe, alors ? 
    > > - Nan ! Ichi, ch'est ches cabinets !

     

    Cafougnette, in promenade, vot sin comarate sincier à joujouque in train ed'traire inne vaque. Il n'arrête pas de se masser el'dos telmint qu'il a maux à ses reins. 
    > > Cafougnette li dit : 
    > > - T'es devros printe inne caïelle pour moins t'fatiguer ! 
    > > Cafougnette continue s'prom'nade et arvient inne heure après. I vot sin comarate toudis à joujouque : 
    > > - T'as pas essayé ed'printe inne caïelle ? 
    > > - Si, mais l'vaque all'n'veut pas s'assir ed-ssus !

    El'mère d'un tiot garchon est mécontinte : 
    > > - T'es queu de tin biclo avec tin nouviau patalon ? 
    > > - Ben ouais... Excuse-me, Man, j'n'ai pas eu l'timps d'l'inlever !

     

    Cafougnette, au moment du briquet, déballe ses tartines : 
    > > - Cor toudis du pâté et des cornichons ! j'n'ai pas querre cha ! 
    > > Et il jette ses tartines dans une berline. 
    > > Le lendemain, au briquet : 
    > > - Cor des tartines et pis des cornichons ! Beurk ! 
    > > Et il jette le tout dans une berline. 
    > > Le lendemain, il jette directement son paquet sans l'ouvrir. Son camarade lui dit : 
    > > -T'auros du raviser quand même ! P-ête que t'femme al't'a mis aut'cosse que du pâté et des cornichons ! 
    > > - Nan ! Je l'sais qu'ch'est du pâté et pis des cornichons ! Ch'est mi qui les fait,... mes tartines ! 
    > >  

    Cafougnette discute au comptoir : 
    > > -Que vie qu'in mène, à ch't'heure ! Té t'rinds compte, ches Américains i z'ont marché sur el'lune ! In invot des fusées sur Mars ! In va bétôt tertous partir in vacances sur tous ches planètes ! Bétôt, cha s'ra sus l'solel ! 
    > > - Mais nan, innochint, sus l'solel, in n'peut point ! Té t'rinds pas compte de l'caleur qu'i fait labos ? 
    > > - Ouais ! Mais y'a qu'à y aller dins l'nuit !

     

    A l'école, l'instituteur demande au petit Cafougnette d'aller au tableau pour corriger un problème : 
    > > - Ton père achète 10 litres de vin à 1,50 € le litre. Combien ça lui fait ? 
    > > - Oh, avec min père, cha li fait 2 jours !


  • Commentaires

    Aucun commentaire pour le moment

    Suivre le flux RSS des commentaires


    Ajouter un commentaire

    Nom / Pseudo :

    E-mail (facultatif) :

    Site Web (facultatif) :

    Commentaire :