• Petit rappel, Cafougnette

    Dans la région Nord-Pas -de-Calais, le héros des histoires drôles s'appelle en général Cafougnette. C'est Jules Mousseron, poète et mineur à Denain (près de Valenciennes 59), qui a créé ce personnage. Après sa mort, en 1943, les gens de la région ont intégré le personnage de Cafougnette dans leur folklore.

    > > ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    > > Cafougnette suit le convoi d'un enterrement. Un de ses amis vient le rejoindre et dit :

    > > - Alors Cafougnette ! J'ai chu que t'femme, cha n'allot pas tros fort ! Commint qu'all'va ?

    > > Et Cafougnette, montrant le corbillard :

    > > - Comme té vos... Tout duch'mint !

    > > -------------------------------------------

    > > Cafougnette rentre chez lui avec deux pneus de voiture. Sa femme lui dit :

    > > - T'es pas malate ! A quo qu'cha sert d'rapporter des pneus à l'mason ! In n'a même pas d'carette !

    > > - Et alors ? Ti t'as bin un soutien-gorche !

    > > ----------------------------------------------------

    > > Cafougnette est victime d'un éboulement au fond de la mine : il est prisonnier dans une galerie avec un camarade.

    > > - Té connos inne prière, ti ?

    > > - Nan, j'n'in connos point !

    > > Cafougnette insiste :

    > > - T'allos pas à l'égliche pou t'communion ?

    > > - Nan !

    > > - Té n'vos pas qu'in va mourir ichi ! Faudrot faire quett'cosse ed'religieux, comme in fait à l'égliche !

    > > - J'ai inne idée... in va faire inne quête !

    > > -----------------------------------------------------

    > > Cafougnette est en train de sculpter une statue de Sainte-Barbe.

    > > Un de ses camarades s'approche et le regarde faire.

    > > - Ch'est du boulot, hein ?

    > > - Mais nan, innochint, ch'est du quêne !

    > > --------------------------------------------------------------------

    > > C'est une institutrice qui est envoyée dans une école dans laquelle les enfants ont un langage patois prononcé.

    > > L'institutrice commence :

    > > - Bon, les enfants, vous allez me dire ce que vous avez eu comme cadeau de Noël.

    > > Un premier enfant lève la main et dit :

    > > - Mi, à Noël, j'ai eu inne poupée qui piche et qui cante.

    > > - On ne dit pas cela comme ça, dit l'institutrice. On dit : "Moi, à Noël, j'ai eu une poupée qui fait pipi et qui chante".

    > > Un autre enfant lève la main et dit :

    > > - Mi, à Noël, j'ai eu inne carette qui fonche à toute berzingue

    > > - On ne dit pas cela comme ça, dit l'institutrice. On dit : "Moi, à Noël, j'ai eu une voiture qui roule à toute allure".

    > > Un troisième lève la main et dit:

    > > - Mi, à Noël, j'ai eu in vélo.

    > > - C'est très bien, dit l'institutrice, et un beau ?

    > > - Nin, in fer

    > > --------------------------------------------------------------

    > > Le petit Cafougnette discute avec un copain dans la cour de l'école.

    > > - T'as d'mindé quoi, ti, à ch'Père Noël ?

    > > - Mi, j'ai d'mindé un train électrique, et ti ?

    > > - Mi, j'ai d'mindé des tampax !

    > > - Quo qu'ch'est qu'cha ?

    > > - J'n'in sais rien ! Mais avec cha, té peux faire du vélo, du bidet, de l'gym et pis nager à l'piscine !

    > > -----------------------------------------------

    > > Cafougnette se rend au commissariat et déclare :

    > > - Monsieur l'commissaire, em'femme all' a disparu !

    > > - Depuis combien de temps ?

    > > - Cha va bétôt faire un an !

    > > - Et c'est seulement maintenant que vous venez signaler sa disparition ?

    > > - Bin, j'osos pas l'croire !

    > > --------------------------------------------------------------------------

    > > Madame Cafougnette va chez le médecin toutes les semaines.

    > > - Docteur, j'cros qu'min coeur i bat trop vite !

    > > Docteur, j'cros qu'mes boïaux i sont loïés !

    > > Docteur, j'cros que j'vas pas passer l'hiver !

    > > À chaque fois, le médecin la rassure. Puis il ne la voit plus pendant six mois.

    > > Un jour, elle réapparaît dans son cabinet.

    > > - Ah ! Ch'a fait longtimps que je ne vous avais pas vue !

    > > - J'n'ai pas pu v'nir ! J'ai été malate !

    > > ----------------------------------------------------------

    > > À l'école, l'instituteur demande au petit Cafougnette d'aller au tableau pour corriger un problème :

    > > - Ton père achète 10 litres de vin à 1,50¤ le litre. Combien ça lui fait ?

    > > - Oh, avec min père, cha li fait 2 jours !


  • Commentaires

    Aucun commentaire pour le moment

    Suivre le flux RSS des commentaires


    Ajouter un commentaire

    Nom / Pseudo :

    E-mail (facultatif) :

    Site Web (facultatif) :

    Commentaire :